היום בו נקבר מרטין בובר (2009)

מחזה מוסיקאלי מקורי מאת יהודה עמיחי – מופע משותף של “תזמורת המהפכה” ו”המרכז לאופרה פרינג’

זהו ניסיון ראשון מסוגו, להפוך תסכית של יהודה עמיחי למחזה מוסיקאלי. מעטים יודעים, כי מלבד היותו של עמיחי משורר נפלא, הוא גם כתב תסכיתים. “היום בו נקבר מרטין בובר” משנת 1968 הינו אחד מהם.

זהו סיפורו של זוג אוהבים, המנסים לשווא, לאחר מות אהבתם, לשחזר את מהלך הרומן שלהם ולתפוס את רגע הסוף. אלא שקולות העולם הסובב אותם, הפרטים, המראות, הצבעים, קולותיה של ירושלים והמטען ההיסטורי הכבד שלה, כל אלה יוצרים מבול של דמויות וצלילים המערפלים את קולו של הזוג המבקש מנוחה בשכחה. במהלך העיבוד הבימתי למחזה המוסיקאלי, נערכה היצירה מחדש ונארגו לתוך התמליל גם שירים ממכלול היצירה של עמיחי אשר הולחנו גם הם במיוחד למופע זה. הדיאלוג הנוצר בין יצירותיו של עמיחי לכדי יצירה חדשה מבטא בצורה נוספת את האמירה העומדת בבסיס המחזה: הדיאלוג, והזיקה כתמצית משנתו של מרטין בובר, הזיקה שבין “אני-את”, הדיאלוג ש”מת” ביום שבו נקבר. זהו מחזה על אינטימיות של הקשבה, טקסט מקומי-ירושלמי עם אמירה אוניברסאלית בשפת הגותו הדיאלוגית של מרטין בובר, ושירתו של עמיחי.

את המחזה המוסיקאלי הלחין הפסנתרן והמלחין הצעיר דניאל רן,. הבמאי והתמלילן של המופע היה יובל זמיר ז”ל – שחקן זמר ובמאי, עתיר נסיון בתחום המוזיקה והאופרה, אשר שימש בשעת הפקת המופע כמנהל האמנותי של המרכז לאופרה פרינג’.

המחזה המוסיקאלי בוצע על-ידי אנסמבל תזמורתי ו-4 שחקנים-זמרים (להוסיף שמות). נגני התזמורת נוטלים גם הם חלק בעלילה בשירה ובמשחק, כאשר הם מגלמים את הדמויות השונות המקיפות את הזוג.


מוזיקה מקורית: דניאל רן – עריכת תמליל ובימוי: יובל זמיר

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart